රතු මුහුදේ අර්බුදය 2025 දක්වා ගෝලීය වෙළඳාමට දිගුකාලීන බලපෑමක් ඇති කරන බව ගෝලීය පර්යේෂණ මුලපිරීම සහ ආර්ථික බුද්ධි මණ්ඩල වාර්තා කර තිබේ.
මෙම අර්බුදය නිසා ප්රවාහන ගමනාගමන කාලය 30% කින් වැඩි වී ඇත.
එමෙන්ම ගෝලීය නැව්ගත කිරීමේ ධාරිතාව 9% කින් අඩු වී ඇති අතර එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස නැව්ගත කිරීමේ පිරිවැය 40 සිට 60% දක්වා වැඩි වේ.
මෙම තත්ත්වය ආසියාව, අප්රිකාව සහ යුරෝපයට අහිතකර ලෙස බලපානු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.
කෙසේවෙතත් රතු මුහුදේ අර්බුදය පවතින සමයේදී වුවද පෙර වසරට සාපේක්ෂව ජනවාරි මාසයේදී කොළඹ වරාය ප්රතිනැව්ගත කිරීමේ පරිමාවේ 25% ක වර්ධනයක් පෙන්නුම් කරයි.
නැව්කරුවන් තම යාත්රා කේප් ඔෆ් ගුඩ් හෝප් කරා හරවා යවන විට කොළඹ වරාය ප්රධාන සංක්රමණික ස්ථානයක් බවට පත්ව තිබීම ඊට හේතුවයි.
ප්රතිනැව්ගත කිරීමේ පරිමාව සමස්ත මෙහෙයුමෙන් සැලකිය යුතු ලෙස 81%ක් සඳහා දායක වේ.